fbpx

Mitt träningsprogram för januari är uppdelat på fyra träningsblock – ett för varje vecka. För varje vecka som går bli träningen hårdare och med mer mängd. Vecka 1 var det 10 timmar träning för ett vecka 2 bli drygt 11 och vecka 3 som vi är inne i nu kommer bli nästan 13 timmar. Efter vecka 3 blir vecka 4 sen som vecka 1 för att ge mig tid att återhämta mig inför träningen i februari.

Vecka 1 och 2 kändes väldigt lätt men nu i vecka 3 har det bli tuffare. Inte bara för att träningsdosen ökas ytterligare utan även för att jag nu har ackumulerat en hel del träning som slitit på kroppen. Nu i söndags gjorde jag även en riktigt blunder som jag känner att jag fortfarande inte riktigt har återhämtat mig från. Jag är van att läg

ga mig vid 10-tiden på kvällarna men lyckades i söndags fastna framför datorn tittandes på Jamie Olivers food revolution. Vilket slutade med att jag kom i säng först kl 01. Sådana misstag fungerar inte att göra om jag ska kunna träna på den här nivån. Elitidrott är egentligen ganska lätt – det handlar om att göra 100 små saker rätt vilket i sin tur ger önskat resultat. Sömnen är en av de sakerna som jag behöver göra rätt. Nu ska jag ta igen min sömn och återhämta mig till i morgon :-) Godnatt!!

Sliten efter en timme stakergometer och en timme handcykel idag…

zp8497586rq